Pàgines

dimecres, 13 de febrer del 2013

Son realment les nostres cameres caixes fosques?

ve, dons la resposta a aquesta pregunta és: la meva almenys NO.

Sona estrany però no és una caixa fosca totalment, almenys per algun lloc (el qual no sigui l'objectiu) entra llum molt poca però entra, i en situacions extremes com la que ara us explicaré es nota, i bastant.

Em vaig comprar un filtre de densitat neutre (ND) de 10 diafragmes, i per provar aviam que tal anava vaig aprofitar que estava fent unes fotos de Berga per posar-lo. El vaig posar i el resultat va ser aquest:
Com podeu comprovar aquí ha passat alguna cosa... un altre cop m'havia passat una cossa semblant, va ser fent una fotografia amb filtre infraroig, però no vaig saber del tot que podia ser vaig pensar que potser tenia el filtre mal posat, en fi que ho vaig deixar estar, però al veure-ho per segon cop en un filtre nou que macavava de comprar, vaig voler desvelar el misteri.
La foto era en ple dia, el sol tocava directe a la càmera, però gracies al filtre neutre tant potent vaig aconseguir una exposició de 2 minuts, amb aquestes circumstancies, es normal que si entre llum per algun altre lloc on no hi hagi el filtre ND quedin aquestes aures. Vaig pensar que podia ser pel visor, sempre havia pensat que la pestanya aquella per tapar el visor era pels mes meticulosos ja que jo mai havia notat la diferencia entre tancar-lo i no tancar-lo, i vaig provar de tancar-lo i el resultat va ser el següent:

Ve, ha marxat l'aura mes gran, això vol dir que la teoria que entrava llum per algun altre lloc era certa, però encar queda aquesta, i no s'hem va ocórrer d'on podia venir, així que vaig posar-li el gorro a la càmera, i si, va funcionar:

No se per on podia entrar, però a partir d'ara taparé millor la càmera en depèn quines fotografies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada