Pàgines

dissabte, 8 de desembre del 2012

MAC vs PC









 

com alguns de vosaltres ja sabreu a part de fotògraf també soc informàtic, i m'agrada muntar ordinadors, i avui en dia per un fotògraf es casi imprescindible tenir un bon ordinador, i molta gent em pregunta, mac o pc? i alguns que tenen mac em pregunten, perquè no tens un mac?

És Macintosho millor que windows? segurament la resposta és que si quant a el sistema operatiu, però surt mes a compte? jo crec que no, i a continuació explicaré el perquè de la meva opinió.

-El primer motiu és perquè el mac no me'l puc muntar jo mateix, i això vol dir que no puc muntar-me els millor components dins del pressupost que tingui.
-El segon i mes important és la relació qualitat-preu. Son cars si, però fins a quin punt? per comprovar-ho he agafat el mac pro mes car l'he configurat amb els millors components i he mirat preus per aviam a quin preu em sortiria un ordinador igual de potent amb PC i aquí hi ha la resposta:


 

MAC PC
PLACA MARE DESCONEGUT ASUS Z8PE-D12X
PROCESSADOR1 Dos procesadores Xeon de seis núcleos de Intel a 3,06 GHz (12 núcleos) Intel® E5649
PROCESSADOR2 Intel® E5649
RAM 64 GB (8 módulos de 8 GB) kingston 64Gb (8 módulos de 8GB)
DISC DUR1 512GB solid-state drive OCZ Vertex 4 512Gb
DISC DUR2 512GB solid-state drive OCZ Vertex 4 512Gb
DISC DUR3 512GB solid-state drive OCZ Vertex 4 512Gb
DISC DUR4 Disco duro Serial ATA de 2 TB a 3 Gb/s y 7.200 rpm Western Digital WD RE 2TB
GRAFICA ATI Radeon HD 5870 1GB ati Radeon HD 5870, 1GB
GRABADOR CD/DVD1 Dos SuperDrive a 18x Apple USB SuperDrive
GRABADOR cd/dvd2 Dos SuperDrive a 18x Apple USB SuperDrive
CAIXA + FONT D'ALIMENTACIÓ MAC Intel® Intel Server Chassis SC5600
PREU 11.942 € 4.347 €

Com podeu comprovar la diferencia és molt, però molt gran, de fet amb el preu del mac et pots comprar 2 PCs i encara te'n sobren, s'ha de tenir en compte que son casos extrems, però, tot i això si es fa la comparació amb un mac mini, o un mac book també hi ha bastanta diferència inclús es podria fer amb un iphone, però aquí ja eren masses coses a tenir en compte.

Alguns de vosaltres un cop llegit això pensareu, i perquè la gent continua comprant mac enlloc de PC?
1- perquè no s'han parat a pensar això
2- perquè son "chicos apple" aquests no tenen solució
3- perquè el sistema operatiu és millor (tenen tota la raó, cadascú creu si val la pena pagar-ho o no)
4-perquè hi ha programes com per exemple el final cut que no funcionen amb pc (es poden buscar alternatives com per exemple crear un hackintosh però es necessiten coneixements d'Informàtica)
5- perquè diuen que mac no te virus (els que es dediquen a crear virus el que volen es arribar al Màxim de gent possible i la major part del public té windows, per això els fan per windows, però aquests virus "massius"son bastant inofensius, si realment algú et vol putejar i enviar qualsevol tipus de virus li serà igual que tinguis, mac, pc, linux, i que tinguis o no tinguis antivirus)

I això és tot, per acabar, vui deixar clar que he intentat estar el màxim objectiu possible i que no tinc res encontre de mac (encanvi windows si que em cau bastant malament, però és fàcil de piratejar, per tan molt mes barat que mac)

3 comentaris:

  1. No em considero cap "chica apple", però no canvio cap dels meus 2 mac's. Parlem del Mac Pro.
    Evidentment que pots comprar alguns components i muntar-te l'ordinador al teu gust. Tampoc cal que siguin apple. només cal que siguin certificades. Ah! I els disc durs normals també hi van bé. Jo n'he aprofitat 2 que són del PC.
    I saps el mmillor, és la cosa més fàcil de muntar i desmuntar i no fan gens de sorroll.
    No he aconseguit penjar-lo encara i fa un any que el tinc.
    Evidentment que pot agafar virus.
    El tema de piratejar, reconnec que és complicat per un usuari de "a pie"com jo. Però també hi ha cosetes que es poden fer.
    El dia que vulguis passa per casa.
    Isabel

    ResponElimina
    Respostes
    1. hola Isabel!
      Tens tota la raó quan dius que que tel pots fer "al teu gust" i es que si tel compres amb totes les ampliacions fetes per apple ja veus com puja el preu, i si, jo també vaig al·lucinar quan vaig veure un mac pro, per dins. I entenc perfectament que la gent es compri un mac perquè son molt potents, robustos, i et duren uns quants anys mes que un pc normal. Però personalment si tingues un pressupost de 12.000€(com l'exemple d'adalt) prefereixo gastar-me'n la meitat o menys amb un moolt bon pc+ pantalla i la resta si m'obliguessin a gastar-ho ja em compraria una D4 i algun objectiu, que per gastar no hi ha problema, i a part mo passaré be muntant l'ordinador, i me'l sentiré mes meu ejje "xorrades... ejeje"

      Merci pel comentari,
      Albert.

      Elimina
  2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina